Yeni Aldığı Peugeot Rifter Önce 4 Kez Servise Gitti, Sonra Otoparkta Alev Aldı

Ankara’da yaşayan Burak Kaldırımcı, Şubat ayında satın aldığı Peugeot marka Rifter model aracıyla ilgili kabus gibi bir süreç yaşadı. Kaldırımcı, henüz iki ay dolmadan aracında ciddi teknik sorunlarla karşılaştı. Araçtan yoğun bir mazot kokusu gelmeye başlayınca çözüm bulmak amacıyla farklı Peugeot servislerine defalarca başvurdu. Ancak her seferinde aracını çekiciyle servise götürmek zorunda kaldı ve yaşadığı sorunlara rağmen net bir çözüm alamadı.

Kaldırımcı’nın ifadesine göre, 5 Şubat’ta aldığı sıfır araç, Ankara’daki Göral, Ümitköy ve Balgat servislerinde tam 4 kez kontrol edildi. “Her seferinde çekiciyle, yoğun mazot kokusu eşliğinde servise geldim. Sorunum bir türlü çözülmedi, yaklaşık bir ay boyunca servislerle uğraştım” diyen Kaldırımcı, yaşadıklarının kendisinde büyük bir hayal kırıklığı yarattığını söyledi.

Olayların en kritik noktası ise 10 Mayıs akşamı yaşandı. Kaldırımcı, bir alışveriş merkezine gittiğinde aracını kapalı otoparka park etti. İşlerini halledip arabasına döndüğünde ise hayatının şokunu yaşadı. Önce aracının çalışmadığını fark etti, ikinci denemede ise motor bölümünden yoğun bir duman yükselmeye başladı. “Panikle kaputu açtım, yüzüme yoğun bir duman geldi. Ardından aracın alev aldığını fark ettim. O an oradaki insanlara bir şey olmasın diye hemen çevredekileri uzaklaştırmaya çalıştım” dedi.

Alışveriş merkezi güvenlik görevlileri yangın söndürme tüpüyle yangına müdahale ederken, olay yerine çağrılan polis ve itfaiye ekipleri de soğutma ve inceleme çalışması yaptı. Yaşananlar nedeniyle gece saat 03.00’e kadar alışveriş merkezinden ayrılamayan araç sahibi, aracının büyük oranda kullanılamaz hale geldiğini belirtti.

Olay sonrası aracını kapalı otoparktan çıkartmak için Peugeot Asistan’ı arayan Kaldırımcı, yardım talebine “Kapalı garajdan çekiciyle araç çıkaramayız” yanıtı aldı. Farklı müşteri temsilcilerine ulaşsa da, üçünden de aynı cevabı alan Kaldırımcı, “Çaresiz kaldım, internetten araştırıp bir çekici buldum. Araç altına tekerlek konularak kaydırmalı şekilde çıkarabildik. Bu işlem tam 2.5 saat sürdü” dedi.

Aracının satın alındığı günden bu yana büyük bir mağduriyet yaşadığını ve markadan beklediği desteği göremediğini ifade eden Kaldırımcı, “Satın aldığıma pişmanım, bir an önce sorunumun çözülmesini istiyorum” diyerek yaşadıklarına isyan etti.

Kaldırımcı, başına gelen olayın diğer araç sahiplerine de ders olması gerektiğini vurgularken, aracının incelemeye alınıp gerçek sorunun tespit edilmesini ve haklarının teslim edilmesini talep ediyor. Araçta yaşanan yangının kesin sebebi ise yetkililer tarafından yapılacak teknik incelemenin ardından netleşecek.